Cu mortul după mine

on

Laptopul meu mai are doi la sută la viață.

Ecranul se ține într-un singur picioruș de partea cu tastatura, se bălăngăne și îmi dă emoții de fiecare dată când îl mișc de pe birou. Adeseori, îmi vine să fac o cruce mare și să mă rog să nu se descompună de tot, să-mi mai pot face treaba câteva săptămâni la el.

Huruie, săracul, de zici că n-a văzut în viața lui vreo curățare de praf. A văzut numai una, e drept, în patru ani de chin alături de mine, iar de alte periferice sau accesorii care să-l ajute, cum ar fi un cooler, spre exemplu, n-a auzit.

Adevărul e că abia aștept să mă descotorosesc de Dell-ul ăsta greoi, care țipă din toate șuruburile că nu mai poate. M-a ajutat un an de liceu și mi-am bătut anii de studenție la tastatura lui. Nu mă leg sentimental de obiecte, de regulă, că altfel probabil avea viață mai lungă pe lângă mine și nici nu mă încânta ideea de a-l arunca cât mai repede la gunoi.

În fine, mă uit și eu în jurul meu și laptopurile astea noi și subțirele îmi lasă gura apă. Și parcă toate cele din mine strigă să fug câte mai repede să îmi înnoiesc și eu „mașina de scris”.

Spatele. Cel mai subțire laptop de 16 inch  are două kilograme greutate și vine tot de la Dell. Adicătelea, cu vreo jumătate de kilogram mai puțin față de ce am la acest moment în față. O să spuneți că nu e mult, dar când te apuci și îl cari o zi întreagă prin oraș, iar la final mai urci și un Copou, diferența cred că e una semnificativă. În plus, mi-ar trage mai puțin la bagaj pe aeroport, lucru care este, în definitiv, mega-important pentru cei care călătoresc des. Tips for travelers* Un laptop mega-ușor, spun cei de la Forbes, este Asus T100, care cântărește 900 de grame și este puțin mai gros decât un iPad, dar are cam aceeași lungime și lățime cu tableta.

wireless-charging_thumbCreierul. Pentru că am un mindfuck. Aceeași variantă oferită de Dell se încarcă wireless. Say whaat? Am căutat și am găsit ceva cu inducție electromagnetică, ceea ce îmi oferă un al doilea mindfuck, că habar n-am ce înseamnă. În limba română și pe înțelesul tuturor, firma înscrisă pe laptop te obligă să îți achiziționezi un dispozitiv special pe care îl conectezi la priză, iar jucăria ta se va încărca prin sistemul ăsta. Pretty neat, să nu mai cari un cablu de 1 kilogram după tine, nu?

Picioarele. Adică dacă mă aflu într-un moment de maximă lene, pot să nu îmi mai car fizicul până la xeroxul din colț ca să îmi scanez vreo foaie, pentru că subțirica mea jucărie poate face asta de una singură, fără a mai fi nevoie să îți achiziționezi un scanner extern, greoi, pe care oricum nu îl poți lua după tine oriunde vrei.

Acum că am citit câteva lucruri despre laptopurile alea care îți fac viața mai faină, mă mănâncă degetele și mai tare. Hai că mai trag un ochi pe StradaIT, poate îi fac, până una alta, un cadou laptopului meu. Mai am o licență de terminat cu el, hai că tre’ să nu mă lase la greu.

ScreenHunter_589 May. 23 11.05

 

Surse articol:  stradait.rodell.comforbes.comultrabooknews.com

2 Comments Add yours

  1. ak47sx says:

    Ia Ana daca vrei sa stii mai multe 🙂

    Like

    1. anasipos says:

      Mulțuumesc, mă simt mai documentată :))

      Like

Leave a comment